Friday, April 22, 2011

Marah + Sedih + Trauma = Erkkk??

Aku menulis kali ini dalam keadaaan marahhhhhhh....

Tak guna punya kucing!!!!!
Kencing sesukakati je eh dalam rumah ni...
Dahlaa baunya menusuk kalbu..
Hancinggggg....
Aku bukak tingkap nak suruh angin sepoi-sepoi bahasa yang masuk
Alih-alih tetamu yang tak diundang lak masuk rumah
(kucing tu lahh)

Aku ni, dahlaa memang dah kire Anti-Kucing..Anti ke? benci sket je kot..lantaklahh
Dia buat plak macam nih..
Lagilaa aku naik hanginn satu badannn...

Dugaan la kot...
Sebenarnya dulu aku ni bukan tak sayang kucing..
sayang tu sayang..
tapi dah duduk asrama..
tak sempat nak sayang-menyayangi antara satu sama lain..
Haisyhhhh....
sebab tu la sekarang
aku lagi selesa tak berkepit dengan mana-mana binatang..
hahaha....


***************************************************

Kalau ikutkan, rumah aku ni penuh dengan binatang sekalian
Kucing ada la dalam berbelas-belas ekor jugak
sebab ada yang baru lepas bersalin, so bilangan pun UP jugaklaa
Arnab ada dalam 2 ekor kot...tak sure, sebab Abah aku yang jaga mereka-mereka
Burung liar ada, tapi bukan hak milik sepenuhnya.
yang aku pelik, selalu je diorang bertenggek kat pohon-pohon kat rumah ni...
Ntah apa la istimewanya pokok kat rumah aku..korang tahu??


Tu laa....banyakkk kannn...
aku je yang tak nak kawan dengan diorang...
lalala....
Biar la, nak sombong sikit...
:p

agak-agak umah aku leh jadik Z00 negara tak? hahaha

*******************
Aku sebenarnya bukan saja-saja tak suka haiwan ni..
Adalaa, pengalaman silam..
yang meruntun jiwa..
menitiskan airmata...huhuhu

Long time ago,
aku ada sekor arnab
kaler hitam...comel sangat..
masa ni aku baru brape taon ntah..
tapi muda lagi laa...sweet gitu....hehehe....

Aku sayang sangat-sangat arnab ni
selalu aje bagi makan..
minum pun bagi..
tiap-tiap petang, mesti wajib main-main dengan dia
bila aku tengok dia
aku HEPI sangat..


tapi......


umur dia tak panjang...
Allah sayang dia..

Masa aku balik rumah..
baru lepas blaja kat skolah..
Abah kasik taw
yang......

Dia dah mati....
aku terkejut..

ingatkan abah bergurau
sebab semalam masa aku main-main dengan dia
aku tengok dia sihat walafiat je, siap gurau-gurau agi dengan aku..

aku tanya abah kenapa?
abah jawab, dia mati sebab termakan daun beracun..

*Pak Sedara aku yang semburkan racun rumput semalam


Bila teringatkan balik cerita ni...
Aku dah nekad..
tak nak lagi ada 'relationship' apa-apa dengan mereka..
serik kot...ntahhh...


************************************


ditambah plak aku ter'penyek' kucing baru-baru ni...trauma youuu....
tapi bukan salah aku pun..(tak nak ngaku lagi tu)
kucing tu yang beristirehat atas tayar...
mana tau dia nak ada kat sana....
huwaaaaaaa...........

Arghhhh!!!

Hati aku masih tetttttt.........


Doakan yang terbaik untukku

*kalau dah marah tu..AKU la yang paling sesuai...panggilan JAJA dah lempor masuk semak..... :p


p/s : siyes weh..tak sempat nak blogwalking lagi...muahaha...sab0-sabo..
sape-sape yang belum knal i, sila klik SINI (entry terpanjang lak)





Salam SERIBU kali sayang JAJA
           

12 comments:

zaty said...

AHAHA! sabar yek cik jenny..bebawak bersabar,kita serupa kot bab2 nak ada pet ni.huhu ;D

amalin said...

meh kite relatioship same same lak eh!hehe. :)

angkasa said...

weh siot ja.kt hostel dulu kucing msuk dorm pastu buang bnda2 besaq ats carpet aku.soott arghhh aku nangissss gila gila tme tu!hhaahhaa

Izyan Masri said...

KUCING TU TAK CUKUP KASIH SAYANG KOT XD

NUR AYNIE said...

ish2..kucing tu blurr nak kencing kat mane tu...dah xtahan hihihih

faridFirdaus said...

name pon kucing..bkn org..hahaha..pe kate cik jaja train dyorg pegi tandas? msti kucim tu jadi bagus nt...bleh jd trainer terbaikk..hak5

Misz Jenny said...

zaty : jom! Hi-5!! haha

Misz Jenny said...

amalin : harammmmm...hak3

Misz Jenny said...

angkasa : nangess? weh manja btoii

Misz Jenny said...

kak yan oii : a'ah la kot, dasar kucing xknang jasa!! opsss

Misz Jenny said...

aynie : kna bg pkai spek ni, bia x blurr..haha

Misz Jenny said...

farid :
nk train..tak tergamak sbb diorg memang nakal..muahaha