Thursday, October 20, 2011

Break up...its not the end!


Apabila...anda telah break up. Believe me, it's not the end of everything but it's only the beginning of something new in your life.


Tak perlulah kita nak meraung, melolong kesedihan, tergolek-golek atas jalanraya semata-mata kerana kecewa. Cuma kita perlu ingat. Allah dah aturkan perjalanan hidup kita. Sebagai hamba-Nya, kita perlulah menerima takdir itu dengan hati terbuka.






Tipulah kalau tak sedih kan? Memandangkan masing-masing pun dah besar panjang, apa kata atasi kesedihan tu dengan cara yang paling bijak.Daripada duk emo-emo, ambik pisau toreh tangan,gila namanya. Lebih baiklah ambil wuduk, dan mengaji. Mengadulah pada Dia. Hanya Dia Yang Maha Mengetahui. Allah, The Almighty One.






Mungkin sekarang kita tak tahu lagi apakah yang tersembunyi di sebalik perpisahan ini. Tapi bersabarlah.
Sabar itu sebahagian daripada Iman.





Biasalah, setiap permulaan pasti ada penghujungnya..


see?


Memotivasikan diri balik itu adalah perkara yang sangat penting!! *alert
Jangan biarkan diri anda terjatuh kedalam gaung yang terlalu dalam. Selamatkanlah sementara masih berpeluang. 




Jangan lupa, gunakanlah kewarasan anda untuk memperbaiki diri ke arah kebaikan. Bersedialah untuk menjadi yang terbaik pada masa hadapan kelak.





Insya Allah..masih ada insan yang lebih baik menanti dirimu.




 p/s : sy redha...... chill....
Salam SERIBU kali sayang ~ JAJA
           

20 comments:

debudebukehidupan said...

jaja.. don't tell me u just break up plak?? :O

zaty said...

He always there for you,pray to Him. sabar syg :)

Fakrul Airul said...

smile~~

D-SIM said...

ayat motivasi tu style~~

Misz Jenny said...

debudebukehidupan:

u know..it's the fate..

:D

Misz Jenny said...

zaty:

Insya Allah zaty.thanks

faridFirdaus said...

bersabarlah...=)

Misz Jenny said...

Fakrul:


(^_^)

Misz Jenny said...

D-sim:

hehehe..just my opinion

debudebukehidupan said...

xpe... clash 2 3 kali setaun tu prkara biase.. usaha ag k... :D

Misz Jenny said...

debudebu:

usaha lagi? xse2..

=_='

hahahaha..

Anonymous said...

Clash?

K.Nana said...

dik, awak brekap ke? but neways akak agree berjute2 % dgn pe yg awak ckp tu... klu btul awak brekap, awak jgn cedihs2 ye... jazakallah
stdy bebaikk...

K.Nana said...

dik, awak brekap ke? but neways akak agree berjute2 % dgn pe yg awak ckp tu... klu btul awak brekap, awak jgn cedihs2 ye... jazakallah
stdy bebaikk...

Misz Jenny said...

Cik Anon :

(^_^)

Misz Jenny said...

K.Nana :

huhuhu...xsedih2.. mybe ad hikmahnya.

:D

I will...thanks byk2 sbb sudi singgah..

K.Nana said...

btulla akak awak ckp tu... pgg kate2 dia kuat2, walaupon nti ade msenye kite rse mcm nak langgar je apa yg kite pgg tu... pgg janji ALLAH

blaja molep2

Misz Jenny said...

K.Nana:

(^____^)

An-Najah said...

kebahagiaan dalam perpisahan .smile!

Misz Jenny said...

An Najah:

heee~