Saturday, February 26, 2011

Keciannnn...kat kami atau...si Cashier?

Kelmarin kan.......ase cam HOT jugaklar..mane tak nyer, tengah marah 00ww.......
ase cam nak meletup aje....
cite dye camni sebenarnye...as simple as abc, easy-bean......
Jaja ngen family g Mydin...(mmg dh xde mall laen doe, kalu bkn Mydin, Giant..n vice-versa, hek3)
Duk kat sini bukan laa cam duk kat KL, Kuantan....mall diorang bersepah, cam cendawan tumbuh selepas ujan, really mean that..tapi xkesah..lalala.. Idupku masih lagi ceria (ntah hape kaitan ak xtaw)..haha
Back to that Hot Story.....
Begini ceritanya, sesampai je kami kat Mydin tu, g bekfes lu..nak penuhkan perut yang tengah syok menyanyikan lagu LAPAR.....kriukkk.....kruikkk...kreeeeikkk...(merdu x?)
Lepas aje pekena Nasi Lemak sebungkus, trus aje  kaki brgerak masuk lam M (Mydin)...
bukan nak beli sangat pom...duit da kering r, so..untuk menjaga hati...
jommmm....window shopping!!

n then, time nak buat pembayaran tuh...(lululu, sume brg2 fmily yang byk, jaja punye shampoo jeh)
*sebenarnye mase ni duk kat tingkat atas, syampu tu jaja amek kat tingkat bawah...

Cashier Musam : barang yang amik kat bawah bayar kat bawah eh

Ma : Aik, asal xleh bayar je kat atas nih, lagipom bukan ade sape2 bratur pom blkg sy nih..

Cashier Musam : xleh, kena bayar kat bawah jugak!!

Ma : knape? kat sini xleh bace 'code' eh?

Cashier Musam : blehh...tapi...

Ma : dahtu kalu awak nak suh sy bayar kat bawah sangat, pe kate awak yang tlg bawakkan mende2 ni sume, at least dapat jugak pahala an, tlg orang tua....
(padan mke ko cashier yang berwajahkan rimau)

bukan pe, ma da cakap leklok kat dye.....memang sangat2 elok r...tapi dye tu reply dengan muka yang masam lebih pd cuka, dahi berkerut seribu..tawlaa nak tegur, tapi kan lebih baik kalu bers0pan santun cket, kalu dye tegur kami sambil senyum xpe gak, leh aje nak tolak troli tu g kat bawah.. but disebabkan perangai dye yang menyakitkan hati tuh, nak tolak troli pom ase berrattttt jeh..
patutnye, pekerja cam ni dikenakan tindakan, tindakan tatatertib ke hape ke...maybe leh brubah kot pasni..
walaupun kije kat pasaraye jeh, perangai tu still kna jaga la beb...malu weh kat tourist2 yg dtg mlawat..
hahaha...

citer tu xabih smpai situ je sebab kami p0m duk pakat cter kat abah sal mende nih...
Abah pom kate....
patutnyer gtaw camnih....

'Dahtu, kalu susah sangat, meh sy scan dahi awak pastu wat masuk lam raga'

'Awak jangan ingat awak samseng sangat r, sy samseng ag taw'

'Kalu sy jadi bos awak, da lame awak  ni kena buang kije, napok cam xm0 wat kije ngat eh'

'Awak ni name pe? Sy nak buat aduan!'

Abah kalu bab2 ni memang terer r...superb! Rugi r abah xde skali td, kalu x maunye lunyai cashier tu kena hempuk di kata-kata abah yang PEDAS tuhh....
xde sape leh lawan cakap dye c0z hujah2 dye bernas n banyakkkkk........
kadang2 kte baru aje nak buka mulut, abah da tembak berdas-das dengan ayat yang powerr...tutup balik la mulut tu, kang ternganga xtentu pasal......
Cayalar....salute salute salute

Customers Always Right oke!!

sebenarnye, da ad pengalamn pom sal cashier biadap nge abah...memang senyap trus cashier tuh
ntah2,da terkencing kot lam sluar kes takut sangat...hihihi.....
papepomm.....the moral value is....
Hormatilah yang Tua....dan....Sayangilaaa diri ini!!! wakeke....
salam seribu kali sayang....

2 comments:

Anonymous said...

rezab ngat orang gitu. aku lepok je karang. hahaha

Misz Jenny said...

tu r..aku nak p0kk gak, tapi memandangkan dye lg tue pd aku, niat itu dibatalkn serta-merta..haha