Wednesday, May 9, 2012

Zoo! =)


 Assalamualaikum! :)



Hari ni, kami pergi zoo! So, kami perlulah melalui Metro (keretapi bawah tanah) yang bernama.....

Metro Barrikadnaya
(korang boleh baca tak? )

Masa mula-mula sampai dekat zoo, tu ada Russian tegur saya. Dia seorang wanita. Mengandung anak kedua. Suaminya sedang mendukung anak yang pertama. (dah macam karangan pulak.. =_=). Tapi diorang ramah. Suka!!! (^_^)



Lupa pulak nak tanya nama dia apa. hihihihi..

Dia : Excuse me, Where are you from?

Saya : Me? I'm from Malaysia. How about you? Here?

Dia : Yes! 

Saya : Your english is very good! Not many Russians here know english very well.

Dia : No no.. i'm a bad english speaker. (sambil tersenyum)

Saya : Noo... your english is the best! (thumbs up)

Dia : Btw, i had been to Malaysia.

Saya : Oh really??? Where.

Dia : Langkawi...Your people is very nice. I like it. <3 

Saya : Thank you :))))

Dia : We got to go now. See you again.

Saya : да да .. до свидания (tetibe, aku pulak yang tercakap bahasa rusia,hahaha)


Dia memang very nice! Jadi mood ke zoo hari ni ialah ceria! 
Nak kata banyak haiwan dalam tu, takdelah banyak sangat. Semuanya dah tengok mase kat Malaysia. Zoo kat Moscow tak best sangat. Best yang dekat Malaysia lagi. Siap ada keretapi kan? Boleh tengok haiwan dari dekat. Kelas kauuuu haaa...

 ca.ca.ca.cameleon!!


Tapi time jalan-jalan tulah, langit semakin gelap. Menandakan nak hujan. Dahlah tak bawak payung hari ni. Takdok apolahhh.. Mandi hujan kitorang hari ni.  Takpe yang penting dapat tengok beruk maknyeh, ular, beruang kutub, flamingo, ayam serama, seladang, katak besar, tupai terbang, blablablablabla..


Mama saya kata, "bagus jugak pergi zoo, boleh hilangkan stress" :)

Jadi jomlah ke zoo! Hoyeahhhhh!






Salam SERIBU kali sayang ~ JAJA
           

2 comments:

D-SIM said...

owh, org sane x emphasise english sbg bahase ke-2 eh ?

Misz Jenny said...

D-Sim :

tak sangat... kalau jumpa dgn org yg bleh ckp english, so excited jugaklah.
:)