Friday, July 13, 2012

A story to be told.


Assalamualaikum! (^_^)


Ni nak cerita pasal jaja ada sorang kawan. Eh, jaja ada banyakkkkk kawan =_=.. Macam tak relevan je kalau ada sorang je..hahahaha..


 Dia American. Perempuan.

Baru-baru ni dia pergi travel dekat Pakistan. Jaja tanya, kenapa pergi sana. Dia jawab, "The people there is awesome! and I also love the religion very much".


The religion tu maksudnya..agama kita. ----> Islam


Islam is always beautiful in its own way. In every aspect that we do, we know we dedicate to you, Ya Allah.


Dan nak dijadikan ceritanya, masa dia pergi jungle trekking dekat sana, kaki dia tersadung dekat depan gua. Dalam gua tu pulak kebetulannya ada serigala. Apa lagi kan. Dah nampak mangsa depan mata. Kena terkamlah jawabnya. Sekarang dia baru berpindah dari ICU. Kalau nak cakap keadaan dia tu, memang kritikal jugak. She has rib fracture, internal bleeding at the wound, and etc. (lupa pulak..). Sometimes, she vomits blood too.. She can't move freely..since she broke too many parts of her body.


Then yesterday, i said to her.

"Its okay if the fractured ribcage can't protect the heart because you have the Iman to make sure that your heart is always being protected"




Taktaulah ayat puitis ni datang dari mana...hihihihihihi... dia dah masuk islam. :) baru je.. She said, "the only thing that keep me stay alive is Allah..and this Iman".


Alhamdulillah. Dia tau banyak perkara pasal Islam. Biasa lah kan, orang Barat, kalau dia nak percaya satu-satu benda tu, diorang suka kaji. Rajin. Tak macam orang kita. Kadang-kadang nama je Muslim/Islam, tapi sikap...wallahualam.
Semoga dia cepat sembuh. Dia kata dia nak sambut Ramadhan jugak. :)


Renung-renungkan.



Selamat Hari Jumaat.






Salam SERIBU kali sayang ~ JAJA
           

2 comments:

faridFirdaus said...

ayat seorang doktor..n sy xtau istilah2 tulang itu..:p

alhamdulillah..semoga dia kuat sebagai seorang Islam..:)

Syamimi Razali said...

hari tu ada jugak join satu charity program bersama ngan sepasang mat salleh dari Poland.

mmg jelas ah minat diorang tentang Islam. Dia tanya dri A sampai Z. dari blur sampai faham.

And last ayat dia, gini ah :
i love all about malaysia. and i love the most, the bonds antara umat islam.........